Aangekomen in Sucre - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Renée Abswoude - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sucre - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Renée Abswoude - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sucre

Blijf op de hoogte en volg Renée

10 Oktober 2012 | Nederland, Leiden

Hola!

Zo, gisterochtend eindelijk aangekomen in Sucre. Het was een behoorlijke reis zeg! Ik begon met de vlucht van Amsterdam naar Lima. Weinig slaap gehad toen, omdat we om 1 uur ´s nachts aankwamen. Ook nog ziek geworden in het vliegtuig, ik was helemaal leeg van het overgeven toen we eindelijk in Lima aankwamen. Eenmaal daar aangekomen werd ik nog in de slurf opgewacht door een nederlandse collega van m´n vader, Mike. Hij heeft eerder vrij genomen om met mij mee naar hun appartement te gaan, dat was wel heel aardig. We zaten in een busje speciaal van KLM, maar we hadden de beroerdste chauffeur ooit, zelf de Peruaanse mensen in dat busje gaven het toe. Nog meer spugen dus, heb op zijn spullen overgegeven :) Was hij niet zo blij mee volgens mij!xD

Gelijk naar bed gegaan en heerlijk geslapen daar. In Lima vervolgens 3 dagen gebleven, even wennen aan de jetlag en gelijk de stad bezoeken. Ze hebben daar een enorme markt, de Inca Markt, met allerlei souvenirs en ze wonen vlak bij het strand, dus daar heb ik vele uren doorgebracht, genieten van de zon en lekker eten. Bij de eerste zonnestralen was ik gelijk verbrandt op mijn neus, dus heb de hele dag met een knal rode neus gelopen, viel behoorlijk op! Ook nog even de (exclusieve) beachclub bezocht van Lima, omdat de ouders van Mike z´n vrouw daar lid van zijn en ik mocht ook mee!

Na drie dagen kwam de meest verschikkelijke reis die ik tot nu toe heb gedaan. Om 20.00 vertrok mijn vlucht naar Santa Cruz. Gelukkig kon ik mee (ik stond nog steeds stand-by) en had ik een goede reis, omdat ik in Lima pilletjes had gekocht tegen misselijkheid bij reizen. Om half 2 ´s nachts kwamen we aan en om half 3 was ik door de douane heen. Om 8 uur ´s ochtends zou mijn volgende vlucht gaan, dus na 1 uur op een hard stoeltje te hebben geslapen, ben ik maar een spelletje gaan doen op m´n telefoon.

De laatste vlucht was gelijk ook de raarste. Het was een soort bus/trein, maar dan met vleugels en in de lucht. Onze eerste halte was Cochabamba. Daar moest iedereen uitstappen, opnieuw door de douane, tassencontrole e.d. en toen weer ongeveer 30 minuten wachten voordat we het vliegtuig weer inmochten. We hadden hetzelfde vliegtuig met dezelfde stoelen, dus het sloeg echt nergens op. Waarschijnlijk hadden ze wel een goed motief, maar ik met mijn brakke kop kon er toen niets van maken. Gelukkig kon ik met een Spaanse vrouw meelopen die doorhad dat ik er niets van snapte, anders was er geheid iets fout gegaan!

Ik werd opgehaald van het vliegtuig door Linda, mijn contactpersoon, dus dat ging goed en in het gastgezin ging bijna alles goed. Toen ik eindelijk dacht dat ik lekker in een bed kon duiken, bleek door een communicatie fout mijn kamer nog niet klaar te zijn, er stond nog helemaal niets. Ik mocht dus slapen in de kamer van haar zoontjes, die om half 1 binnen kwamen zetten zonder te weten dat ik daar lag. Ik dus naar buiten en lunchen. Gelukkig mocht ik van hun daar weer wel verder slapen, dus nog drie uur geslapen. Daarna even een plek gezocht om te eten en om 19.00 ben ik weer naar bed gegaan, doorgeslapen tot 8 uur ´s ochtends.

Nu zit ik dus lekker uitgerust in een internetcafe zonder webcam (sorry Yaar, we zullen op een andere manier moeten skypen) dit te typen. Alles gaat goed, m´n gastgezin is leuk met veel andere studenten en de binnenstad is lekker dichtbij :)

Het is trouwens echt supergoedkoop hier! Een halfuurtje internet is 1 boliviano, dat is dus ongeveer 15 cent, lunch voor een hele maand is 220 bolivianos, ongeveer 25 euro. Dit ga ik wel overleven hier!:)

Groetjes vanuit een nu koud Sucre (15 graden), Renée

  • 10 Oktober 2012 - 20:55

    Je Vader:

    Hoi Renée,

    Goed om te lezen dat je eindelijk na een lange reis aangekomen bent in Sucre. Wat heb jij geslapen zeg maar nu ben je er klaar voor. Voor de Spaanse les en voor het vrijwilligerswerk in het weeshuis. Geniet ervan.
    Ik zal je verslag doorsturen naar Mike zodat hij ook van je laatste avonturen kan genieten ;-)

    Chau

  • 10 Oktober 2012 - 21:20

    Yara:

    Heeey

    Mooi om te horen dat je (eindelijk) bent aangekomen, wat een reis zeg! We vinden wel een andere manier, je kan ook skypen zonder video, als je maar microfoontje hebt :D
    Wanneer begin je in het weeshuis enzo dan?
    Heel veel succes nog! Ook met spaans leren enzo, het gaat vast wel snel, bij mij lukte het ook :)

    Hasta lluego!
    yara

  • 10 Oktober 2012 - 21:25

    Marijn:

    Jeetje, wat een reis zeg! Nu tijd om te gemieten:) heeeeel veel plezier!
    xxx Marijn

  • 10 Oktober 2012 - 21:31

    Drompies:

    Hoi Renée, wat fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een reis zeg. Maar ja dan heb je ook wat te vertellen... Er zullen vast nog veel meer nieuwe dingen op je pad komen. Geniet ze en succes. Groetjes vanuit Zandvoort xxx

  • 10 Oktober 2012 - 21:35

    Corine:

    He Renée,

    Tsjonge wat een reis, wat een avontuur, zo hadden wij het niet verwacht, dit soort verhalen hebben we nog niet van de moeder van Linda gehoord :), wel dat het een verschrikkelijke lange reis is.
    Gelukkig ben je goed aangekomen, maak er wat van, veel plezier. Doe je de groetjes van Maaikel en mij aan Linda.

    Groetjes Corine

  • 11 Oktober 2012 - 18:49

    Eline:

    Heeey!
    Goed om te horen dat je uiteindelijk goed bent aangekomen! Een bus/trein vliegtuig, wat cool haha! :')
    Heel veel plezier daar, en hopelijk vind je een of andere manier om toch te kunnen skypen want ik wil ook wel een keer skypen! :)
    xxx Eline

  • 11 Oktober 2012 - 20:20

    Ton:

    hallo Renée
    Ik hoop dat je na deze aanloop problemen,volop gaat genieten van dit prachtige land en de over het
    algemeen vriendelijke bevolking.
    Ik denk,dat als je daar de tijd voor hebt, Linda,Maaike en Geeke je wel op de mooie en interessante plekjes
    van Sucre en omgeving kunnen wijzen en deze dan bezoeken.
    Ik wens je in ieder geval nogmaals een hele fijne periode.
    hasta escribir
    Ton

  • 14 Oktober 2012 - 10:40

    Oma Susanne:

    Hoi Renée, wij nu in Duitsland op vakantie en kunnen eindelijk verbinding krijgen, zodat we je eerste verslag hebben kunnen lezen. Wat een reis. Heel veel succes met werk in weeshuis en Spaanse les. Groetjes, opa Jan en oma Susanne.

  • 16 Oktober 2012 - 18:54

    Lia De Jong Van Stichting Amigos:

    Hola Renée,

    Fijn dat je er bent. De reis is wel 'n herkenning voor mij hoor. Je moet sowieso geen haast hebben.
    Veel succes in het weeshuis en bij de Spaanse les. Misschien krijg je wel les van Lourdes? Groetjes aan Linda, Maaike en Geke en natuurlijk je Christiaan, Maria-Ester en de kids. Ik blijf je volgen! Chau, Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Renée

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 9202

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 26 April 2017

Veldwerk Olongapo City

05 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Bolivia

Landen bezocht: