Twee uitersten - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Renée Abswoude - WaarBenJij.nu Twee uitersten - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Renée Abswoude - WaarBenJij.nu

Twee uitersten

Blijf op de hoogte en volg Renée

17 Januari 2013 | Nederland, Leiden

Hola!

Dit wordt alweer mijn laatste.... De meesten van jullie weten al dat ik thuis ben, maar toch schrijf ik nog een reisverslag, zowel van de afgelopen maand, als als afsluiting van mijn reis.

Mijn laatste maand in Bolivia is voorbij gevlogen. Door leuke dagen zoals kerst, oud & nieuw en natuurlijk mijn verjaardag is de tijd erg snel gegaan. 's Ochtends nog steeds Spaans lessen en 's middags weer naar mijn weeskindjes om daar de hele middag door te brengen. 's Avonds lekker wat eten in de stad en daarna nog wat drinken, waardoor ik laat in bed lag. De volgende dag begon het allemaal weer opnieuw.

En toen was opeens zondag 6 januari aangebroken, de dag van mijn vertrek. Inge en ik zouden pas 's avonds vertrekken, dus de dag heb ik doorgebracht met genieten van de zon en afscheid te nemen van de laatste paar mensen. Na een aantal problemen met onze bussen, waren we na 26 uur reizen en wachten eindelijk bij onze bestemmig aangekomen: Salta. Hier zouden we twee nachten blijven, Inge zou dan weer teruggaan naar Sucre, ik zou doorreizen naar Buenos Aires.
In Salta hebben we een leuke tijd gehad. Het is een leuke stad, echt een aanrader! We hebben gelijk gedaan waar we in Sucre de mogelijkheid niet voor hadden: Eten bij de McDonalds en daarna een wijntje nemen op een terrasje (lekker mensen kijken!). De dag erna zijn we lekker de tourist gaan uithangen door naar de mirador (uitzichtpunt) te gaan en lekker te gaan winkelen. Het was extreem warm, we liepen allebei in korte broek, wat we in Sucre niet deden. Een echte vakantie dus!

De volgende dag hadden we onze bussen alweer. Ik ging met de nachtbus (echt chil, net een vliegtuig, met eten erbij enzo, maar dan op de grond :)) naar Buenos Aires. Na 18 uur waren we daar aangekomen. Eerst op zoek naar mijn hostel en daarna met fototoestel in de aanslag ging ik de stad in. Man, Buenos Aires is groot! Ik ben sowieso wel een aantal keer verdwaald, soms met de kaart bijna in mijn neus gedrukt ben ik door de straten gelopen, zoekend waar ik was.
Buenos Aires is wel een leuke stad, met veel toeristische plekjes en hele hoge gebouwen.
's Avonds met twee andere Nederlandse meiden en een Amerikaans meisje echte Argentijnse steak (en meer lichaamsdelen) gegeten, het grootste deel was lekker, maar een deel hebben we ook laten staan, zeker toen we wisten wat voor deel van het lichaam het was!

Jammergenoeg had ik maar één nacht in Buenos Aires, en de volgende dag vertrok mijn vlucht om 18.00. Nog bijna niet meegekomen met de vlucht door het standby vliegen, volgens mij had ik de allerlaatste stoel. Toch wel lekker gevlogen, en wonder boven wonder ook nog wat geslapen in het vliegtuig. Vier uur wachten op Parijs en toen door naar Nederland.

En toen was ik thuis. Dertig graden (op het moment zelfs 35) verschil met Zuid-Amerika, zeker met Buenos Aires. En ik wil terug. Al sinds ik het vliegveld verliet, met winterjas en dikke sjaal om, verlang ik naar de warmte van Bolivia en Argentinië. Twee dagen na mijn aankomst begon het te sneeuwen, er ligt nu nog steeds een dik pak sneeuw. Vol goede moed ging ik met de fiets naar buiten, maar ik was nog niet eens mijn straat uit of ik lag al vol op de grond. Dit is echt niet mijn land.
Ik typ dit nu met een panty onder mijn broek, sokken, sloffen, beenwarmers, een dkkke trui en een fleecekleedje over mijn benen heen, maar nog steeds zijn mijn vingers ijskoud, hoewel de verwarming ook op loeien staat. Laten we maar hopen dat het snel weer wat warmer wordt!

Zoals eerder vermeld is dit mijn laatste reisverslag. Het was een geweldige reis en ik zou het zo nog een keer doen!

Hasta pronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Renée

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 9204

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 26 April 2017

Veldwerk Olongapo City

05 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Bolivia

Landen bezocht: